Lön

Primass är skapat av ett assistansföretag för att kunna hantera stora mängder löneexporter med så lite manuellt arbete som möjligt. Därför har vi stort fokus på att göra lönehanteringen smidig och flexibel


Exportera ett färdigt lönebesked

När en assistents tidrapport godkänts är den färdig för export till ert lönesystem. Med ett musklick packas alla assistenters löneunderlag ihop till en fil som kan importeras av valfritt lönesystem där de tolkas som lönebesked.


Löneartskoder

Genom ett lättanvänt system väljer ni själva i uppstarten av Primass vilka lönearter som ska användas till vilka tidstyper. Detta kan ni när som helst anpassa. Ni kan också koppla flera lönearter till samma rapporterade tid, på så sätt kommer naturligtvis OB med automatiskt om ni så vill.


Redovisa till Försäkringskassan

Med Primass skriver ni ut FK-blanketten 3059 med ett musklick. Skriv ut alla på en gång eller välj själva vilka som ska skrivas ut. Blanketten som skrivs ut är färdigifylld, elektroniskt signerad och redo att skickas till Försäkringskassan.


Senast uppdaterad 28 december 2020


Funktionsöversikt

Rekrytering

Många assistansanordnare vittnar om att rekryteringsprocessen är en stor tidstjuv i vardagen. Vi har ändrat på detta genom vår rekryteringsportal. Med hjälp av flera smarta funktioner hjälper vi er att sortera ut de

Schema

Schemat är i de allra flesta fall en grundläggande komponent för att assistansen ska fungera problemfritt. Med det i åtanke har vi skapat en schemamodul i Primass. Utöver detta har vi också tänkt på att det ska vara

Dokumentation

Primass har stöd för dokumentation enligt Socialstyrelsens regler. Vår dokumentationsmodul är uppdelad i flera delar och det finns även en funktion för avvikelserapportering.

Tidrapportering

Med Primass får ni in era assistenters tidrapporter digitalt underskrivna med BankID. Ingen fysisk underskrift krävs vilket är bra för er administration och ekonomi likväl som miljön. Felrapporterad tid är tyvärr va

Lön

Primass är skapat av ett assistansföretag för att kunna hantera stora mängder löneexporter med så lite manuellt arbete som möjligt. Därför har vi stort fokus på att göra lönehanteringen smidig och flexibel

Aktiviteter

Vi har skapat Primass evenemangshanterare för att hjälpa er hålla koll på era utbildningar men den kan självklart användas till alla möjliga evenemang ni vill anordna.

Information

Att hålla assistenter och assistansberättigade uppdaterade kan vara en mycket tuff uppgift.

Ekonomi

Som assistansanordnare är det viktigt att ha fullständig koll på assistansuppdragens ekonomi. Med Primass blir detta lättare.

Kopplingar

Primass kan kopplas till flera lönesystem för att vara så flexibelt som möjligt

Varningar

Varje dygn skapas varningsrapporter i Primass som hjälper er fånga upp felaktigheter och påmminer om eventuella åtgärder.

Statistik

Statistik på allt från undersökningar till signerade anställningsavtal och utbildningar. Primass hjälper er få insikt.

Mobilapp

Med vår mobilapp för iOS och Android kan du som assistent se ditt schema, läsa företagets nyheter, tidrapportera och signera med BankID. Enkelt och snabbt, oavsett var du befinner dig.